Entrevistas en La Razón + Les Noticies
El viernes pasado el periódico La Razón publicó una breve entrevista al asturiano, en ella pudimos leer cosas como estas:
-De todas formas,el disco incluye una de las canciones más explícitas de su carrera. En «Morir o matar» habla sobre sus flirteos con la heroína...
-Me lo pensé mucho. No quería caer en temas morbosos ni fomentar el papel de yonki. Pero al final decidí que si algo tiene que estar en una canción, que esté.
Y además, en el periódico asturiano Les Noticies han publicado una extensa e interesante entrevista a Nacho, aunque en asturiano (pero se entiende con relativa facilidad) en la que podemos leer cosas como estas:
–Siempre te quexasti de que la crítica española vea los discos que nacen de collaboraciones como obres menores nel conxuntu de la carrera d’un músicu
determináu. Agora qu’El manifiesto desastre, que ye’l to primer discu en solitario dende hai tres años, ta acabante salir al mercáu, ¿notes que sigue esi prexuiciu colos discos que sacasti con Enrique Bunbury [El tiempo de las cerezas(EMI, 2006)], Christina Rosenvinge [Verano fatal (Limbo Starr, 2007)] y Xel Pereda [Lucas 15 (Lloria Discos, 2008)]?
–Cuando fixi’l discu con Enri que quiximos reivindicar los discos de collaboración como obres per fectamente madures, non como discos nacíos d’una casualidá que
lleva a grabar namás que por ver qué sal. Na promoción insistimos muncho nesa postura, porque tanto pa la crítica como pal públicu o los distribuidores, esos son discos que pasen cuasi desapercibíos. Y, sicasí, creo que pa entender esti discu hai que tener en cuenta los discos que fixi con Enrique y con Christina, y tamién el de Lucas 15. Enantes taba lleendo les entrevistes que-y faen a Bunbury pol so discu nuevu, Helville de Luxe, y tomen como referente inmediatamente anterior El viaje a ninguna parte, mentes que nun mencionen El tiempo de las cerezas, anque los dos discos teníen la mesma banda y nel trabayu que sacó conmigo hai canciones que pueden entendese perfectamente como antecedentes de les qu’él ta componiendo agora. Siempre diximos, amás, qu’hai escenes, como la brasileña, cola bossa nova a partir de los setenta, y tamién
dientro del jazz, onde s’alcuentren munchos discos que cuasi pueden considerase más discos de collaboraciones qu’otra cosa.
Comentarios
el terror que da vivir" o ya más imposible en La canción de la duermevela, cuando se refería a la noche diciendo "Sabe dulce ente´l fumo de la heroína". E incluso dentro del Manifiesto, en Detener el tiempo, lo reconoce fácil "Me refugio en (...) las drogas más duras".